Tuesday, December 13, 2011

rantai burung hantu Haram

Assalammualaikum reader . hater !!

sekarang ni macam-macam fesyen ada.. salah satunya cincin , rantai berbentuk burung hantu ..
aku tahu hampir semua perempuan islam ada benda tu.. memang cantikk .. tapi korang tahu tak benda tuh HARAM ? memang sedih gila bila dapat tahu , nasib baik aku tak beli lagii ..
Sebelum tengok bukti  TERJAH SINI
Korang tak percaya ? nakk bukti ? Ini bukti nye yang menunjukkan benda tu haram..
KLIK GAMBAR UNTUK PEMBESARAN





 
Maka aku sebagai wakil seluruh umah yang ingin menegur tapi takut ada yang kecil hati , kepada semua kaum Hawa atau Adam , berhentilah dari membeli , memakai loket ini , HARAM bagi kita umat islam memakai barangan dari mereka(pemuja dajal,zionis) . Kaum Adam , kita ni lelaki , tak perlu kita pakai rantai rantai ni , bukan cara kita , agama kita tak suruh pun ..

ANTARA sebab lain :

Membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang , sama ada  ia di alam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar.

Perkara ini disandarkan kepada beberapa hadis sahih Rasulullah S.A.W  yang memberi amaran  tentang azab seksa  yang akan ditimpakan kepada mereka  yang mengukir patung pada hari kiamat  kelak.

Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan , maknya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan. Oleh itu , meletakkanya  dengan tujuan perhiasan  adalah perbuatan yang haram (berdosa). manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

SABDA RASULULLAH .

maksudnya : "Malaikat tidak  akan memasuki  rumah yang terdapat  di dalamnya  patung-patung  atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa"

KESIMPULANNYA:
-KITA BOLEH BERGAYA TAPI MESTI KENA GAYA , JANGAN SAMPAI KERANA BERGAYA ,AKIDAH KITA RUNTUH , MARUAH AGAMA TERCEMAR , KENANG LAH USAHA RASULULLAH DAN PARA SAHABAT MENEGAKKAN SYIAH ISLAM DAN JANGANLAH KITA TERGOLONG DI DALAM KALANGAN PERUNTUH INSTITUSI ISLAM DAN PEROSAK AGAMA.

korang dah tahu kan risiko dia ?? kita sebagai umat islam tak nak lah perkara mcm tuh berlaku .. 
sebelum terlambat , baik korang buang je benda tuh .. aku tahu benda tuh mahal , cantik ,comel .. aku kalau ada pon sayang nak buang .. tapii kalau di fikirkan tada lah rugi mana stakat rm belas-belas ringgit tuh , daripada di murkai allah ..ye takk ?

No comments: