Wednesday, December 5, 2012

SEGMEN : Siapa paling jujur

Hari ni nak join satu segmen . Sebenarnya tiada mood nak join oleh kerana soalan dia pelik dan sangat menarik. Soalan-soalan tu telah menambat jiwa raga aku (hiperbola kejap) .Tapi apa yang penting kena JUJUR . jujur ke aku ni ? hohoho *GelakSantaClaus

::



Sila bersabar membaca entry ni kerana agak panjang jawapannya .
Ohh jangan terasa annoying,menyampah atau nak kutuk  diri ku ~ kalau dengan jawapan tape ^^
So here we go . 

apa akan you buat kalau tiba-tiba ada budak kecik tumpahkan kuah kari kat baju paling you sayang :
Memandangkan aingin kus-kus aku cepat aje naik , tak semena-mena tangan pun naik . Kalau tangan tak naik suara yang tinggi yang aku keluarkan tetapi masih mengawal volume suara supaya orang tak labelkan aku kejam .haha XD

pernah tak you terkentut kuat sampai ada orang dengar :
Soalan cepumas rasa macam nak terkentut.haha. Jujur cakap tak pernah . Kalau kat bilik senseorang tu mungkin ada . #Taksenonoh hehe~

pernah tak you korek hidung tiba tiba ada orang perasan :
Tak pernah perasaan pulak kalau ada yang nampak . Kalau nampak pun mungkin mereka berlakon tiada apa-apa berlaku . Ceh kalau ada pecut sekilometer sejam masuk jamban *maluu !

bila kali terakhir you menangis ? sertakan bila masanya tu dan sebab apa :
Imbas ke masa lalu sebentar . 30 Nov 2012 air yang aku bendung akhirnya pecah juga kerana hal yang kecil yang melibatkan lelaki . Dia layan perempuan lain tapi tak layan aku ! annoyingkan pengakuan aku ? saya jujur ler ni .

mase kecik kecik , ape budak budak sebaye you selalu ejek you :
Aku tak pernah di buli , di ejek , dikacau .. Tapi ada kot satu ni ejekan yang tak berapa nak Famous . Well , nama aku kan syamimi TAHIR . kenal Faizal Tahir ? mereka selalu kata aku ADIKnya atau ANAKnya . what ?! ayah aku tada taw Faizal kat depan . 

berapa berat badan you sekarang :
Tambah tolak bahagi aku dah lama tak timbang . Last aku timbang berat aku dalam 50 kg . Aku sangat fobia dengan Penimbang berat . benci tengok no2 kat situ naik !

ape you akan buat kalau you tengah marah gilaa :
Lari masuk bilik , lock pintu ! Capai handpone tengok no dalam Contact . Pilih mangsa untuk dikacau . Selalunya my darling akan jadi tempat mengadu . Hanya my syg je boleh tenangkan awek dia yang pemarah ni . huhu,

matapelajaran paling k.o masa sekolah :
Benci Sejarah kerana melibatkan banyak perkara kena baca . Tak lupa juga cikgu yang bagi penerangan yang selalu buat aku ngantuk . Dari situ tiada minat untuk belajar SEJ . Aku harap ada Cikgu yang best untuk tarik minat aku belajar . 

adakah you pernah bergaduh masa sekolah dulu sampai bertekak memaki mengherdik musuh you . ceritakan :
Tiada . Memandang dahulu aku sangat lah pendiam , suka merendahkan diri sehingga merasakan diri ni kecil sangat walhal aku paling tinggi di antara mereka . Bergaduh kerana kesalahan orang lain kita yang kena tanggung . Sampai sekarang aku benci peristiwa tu . Bestfriend sendiri tak berguna !

orang pertama you jatuh hati masa sekolah rendah dan mase darjah berapa(tak perlu letak nama) :
Aku mula jatuh hati pada darjah 3 . Masa tu aku budak baru . And yes aku suka dia sebab dia seorang yang lawak . Yang paling kelakar aku baru tahu dia keturunan endon ! Sekarang ni Endon  aku anti !
#maafKalauAdaYangTerasa .

you pertama kali couple masa umur berapa :
Masa darjah 6 . Dasyat tak ? budak darjah 6 pun tahu apa itu cinta sejati taw . ahah XD

berapa lame you penah kapel dgn seseorang dan tahun bila :
Setakat ni 1 tahun adalah masa yang paling lama pernah kapel . Perkara ni berlaku pada tahun 2009 . 

last you putus sebab apa :
Last putus sebab aku dapat tahu dia cuba uji kepercayaan aku dengan kapel dengan orang lain . Guess who ? Musuh aku . Budak yang dikategorikan "perampas" di sekolah aku .

adakah you pernah buat your mother menangis dan kenapa :
Tak pernah aku buat mak aku nangis . Sakit hati tu mungkin ada . Cuma aku je tak tahu ,Aku bukan anak yang baik sangat .

bila dok sorang sorang , ape mesti you buat :
Buka lagu kpop di tv .terloncat sana terloncat sini , eh aku  ikut cara mereka menari dengan niat bersenam laa . Dont misunderstanding !

keputusan upsr you :
Tak sehebat kamu .! 1A 4B 

you nak kawen masa umur berapa dan kenapa :
25 Tahun . tak muda dan tua sangat *Gatal ~

you selalu berangan tentang ape :
Aku selalu berangan akan jumpa ex aku yang SETAHUN aku kapel tu . selalu fikir yang dia akan datang merayu kembali . wahaha XD

perkara yang you paling tak suka tapi ia selalu berlaku dalam hidup you :
Setiap kali exam besar habis. soalan yang selalu di tanya tentang  RESULT . Result PMR akan keluar tidak lama lagi . Oh yeahh ! soalan itu akan kembali melintas di telinga aku , Oh no!

perkara paling you suka tapi pernah berlaku sekali je dalam hidup you :
Jumpa my Mr . Right only once in my life .

blogger yang paling you suka dan sebab ape you suka dia :
Aku suka EIJAT . Suka baca cara penulisan dia yang santai . Otherwise , aku suka sikap anak mak dia yang gila tapi comel ;)

sesuatu yang you tak suka bila blogwalking :
Blog penuh dengan iklan yang floating ~ lambat loading maksudnya .

mase tahun bila you pertama kali buat facebook dan apa yang buat you terasa nak buat facebook :
Masa darjah 6 . Banyak betul jawapan aku kaitan darjah 6kan . masa tu Fb baru nak wujud.. Baru nak kebaboom la katakan  .  Niat buat fb sebab pengaruh kawan .

you selalu bangun tidur pukul berapa :
Before pukul 5 pagi dah terjaga dah . habit bangun pagi-pagi buta dah tak boleh buang .

kritikan terhadap blog saya :
Mempunyai Header yang comel dan berlatarkan warna biru muda yang sedap untuk memandang . tak berat untuk load . Bak kata orang putih dah "PERFECT" dah =))

MAAFLAH KALAU AYAT > JAWAPAN annoying .. bbye

14 comments:

Nabila Aziz said...

Mimi jujur yer.//////..so brave ;) http://nabila-aziz.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

vendettatraveller said...

terima kasih sebab sudi join :D

Mish Apple said...

Macam menarik . :D

♪ ♬【BaekDaeJae】♬ ♪ said...

done follow you. follow back ok ;)http://bieho-overhere.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

Syamimi_Tahir said...

@Nabila Aziz mana ada 'brave' . taip sesedap hati je .huhu

farah adila said...

ayat awk boleh buat sy gelak :D

vendettatraveller said...

ada sponsor baru . follow and like page dia keyh :D

Aten said...

follow back

http://atienstory0809.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

jjikjjikl said...

nice entry :)
btw from the same segmen ~

http://jjikjjikl.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

Farra Izzaty said...

follow sini dari segmen yang sama :D
- > http://farra-izzaty.blogspot.com/2012/12/siapa-paling-jujur.html

Zara Mazlan said...

dari segmen yang sama
follow kamu

http://inspiritdays.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

emma michiyo said...

dari CONTEST yang sama untuk upkan follower.. jom dtg rumah sy plak...:)
boleh shopping jugak sini
sy ske segmen jawab2 soalan macam ini anada bagaimana??
http://zonmanis.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

eqa sulaika said...

dri segmen yg sama :)
http://cek-chiqa.blogspot.com/2012/12/segmen-siapa-paling-jujur.html

sye suke kotak komen awak ... chantekkk

zeeQa said...

jujur sangat jawapan tu, haha
wish you goodluck =)